Z okazji nadchodzącego Halloween firma Wargaming, producent przebojowej gry World of Tanks Blitz zorganizował specjalny „event”. Peter Pound, ilustrator, artysta komiksowy, twórca storyboardów, specjalnie na potrzeby gry zaprojektował dwa nowe czołgi. Pracował m.in. przy takich filmach jak Kruk i Mad Max: Na drodze gniewu.

Dzięki uprzejmości Wargaming mieliśmy możliwość przeprowadzenia z nim internetowego wywiadu. Pod treścią wywiadu znajduje się więcej szczegółów na temat gry World of Tanks i jej najnowszej akcji promocyjnej.

Peter Pound

Urodziłeś się w Australii, która nie jest komiksowym centrum wszechświata. Jakie komiksy czytałeś jako dziecko, co było dostępne i czy istniała wówczas aktywna lokalna scena komiksowa?

Jeśli istniała jakaś scena komiksowa to nie miałem do niej dostępu. Komiksy jakie pamiętam z mojej młodości to Creepy, Slow Death, Eerie i Heavy Metal.

Jak i kiedy zająłeś się robieniem komiksów?

Znajomy, który miał księgarnię zaproponował mi to. Razem z innymi artystami stworzyliśmy Pounding Tales, Cargo Zombies i Family Slaughter.

W trakcie badań przed wywiadem znaleźliśmy komiks pt. Cargo Zombies Doomsday Book. Znaleźliśmy tylko jego okładkę na której pisało, że na jego podstawie powstał film? O czym opowiadał?

To zadziwiające, żę znaleźliście w ogóle okładkę. Film nigdy nie powstał, ale historia dotyczyła zombie po II w. ś. na Papui-Nowej Gwinei.

Czy to zawsze było twoim celem?

Nie było, ale podobał mi się ten czas i współpraca z innymi twórcami.

Czy masz wykształcenie artystyczne czy może jesteś samoukiem?

Tak, uczęszczałem do National Art School, Darlinghurst, Sydney, New South Wales.

Jak sądzisz czy wykształcenie pomogło Ci czy może przeszkadzało? W jaki sposób?

Nie pamiętam czasu, kiedy nie rysowałbym. Gdy dorastałem sztuka była dla mnie raczej niedostępna, więc ogromny wpływ na mnie miał film.

Twoje komiksy koncentrują się na estetyce horrorów lat osiemdziesiątych, filmów klasy B itp. Czy dalej jesteś fanem takich gatunków?

Takie filmy oglądałem w kinach samochodowych, gdy byłem młody.

Czy to wprowadziło Cię w świat produkcji filmowej?

Nie.

Jeśli nie to jak to się stało, że zacząłeś pracować nad filmem?

Zaproponowano mi pracę nad storyboardami do Kruka i Babe: Świnka z klasą.

Jakie są najpoważniejsze różnice pomiędzy pracą nad wysoko- i średniobudżetowymi produkcjami?

Dla mnie największe znaczenie w wyborze projektu ma brief i co to za projekt. Współpracuje głównie z reżyserem, żeby odwzorować jego wizję.

Jak ta praca zmieniała się na przestrzeni lat?

Mogę odebrać brief przez Internet, gdziekolwiek jestem i nie muszę podróżować, czego nienawidzę.

Czy są jakieś projekty filmowe, które chciałbyś poprawić?

Nie przypominam sobie.

Co było dla Ciebie najciekawszym wyzwaniem, a co najbardziej wymagającym w Twojej profesjonalnej karierze?

W obu przypadkach był to Mad Max: Na drodze gniewu W trakcie produkcji pokonaliśmy wiele przeszkód i ostatecznie udało się zrealizować ten film.

Czy zgodziłbyś się, że projekty w wielu współczesnych przebojach kinowych są generyczne i bez wyrazu?

Nie.

Jak Ci się współpracowało z Brendanem McCarthym nad Mad Max: Na drodze gniewu?

Dobrze.

Czy współpracowaliście nad niektórymi projektami czy podzieliliście pracę?

Robiliśmy razem trochę storyboardów, ale wolę pracować sam.

Czy usunięto jakieś Twoje sceny w trakcie produkcji, których szczególnie byś żałował?

Nie.

Jakie jest twoje podejście do projektowania?

Żeby zgadzał się z briefem.

Co chcesz przekazać swoimi projektami?

Dążę do stworzenia dobrych projektów, tworzących odpowiedni nastrój i efektywnie komunikujące idee za nim stojące.

Ostatnimi czasy, projektowałeś też czołgi na potrzeby gry World of Tanks Blitz. Czy były jakieś różnice w procesie tworzenia w porównaniu z tym co robiłeś dotychczas?

Nie, brief był klarowny i bardzo chętnie przyjąłem to zlecenie.

Jak Ci się współpracowało z Wargaming?

Na szczęście nie było żadnych problemów.

Czy miałeś dużo swobody twórczej czy może coś Cię ograniczało (np. kontekst historyczny)?

Brief zapewniał sporo swobody twórczej.

Nad czym teraz pracujesz?

Właśnie zakończyłem pracę nad australijską produkcją Dirt Music Tima Wintona, a teraz rysuję okładkę do mojego dziewiętnastego szkicownika.

***

Sezon Halloween nadciąga, a w World of Tanks Blitz od 17 października do 12 listopada wystartują rozgrywki Mad Games. Przerażający psikus czy tłusty cukierek? Gracze przekonają się na arenie!

Peter Pound, artysta odpowiedzialny za projekty pojazdów w filmie Mad Max: Na drodze gniewu stworzył dwa czołgi do World of Tanks: Blitz – Scavenger oraz GraveDigger. Aby wejść w posiadanie tego pierwszego wystarczy wygrać 50 bitew, a aby dostać drugi na własność należy wykonać zestaw misji.

“Pracując dla World of Tanks Blitz miałem możliwość zaprojektowania czegoś unikatowego i miałem pełną swobodę artystyczną,” mówi Peter. „W Mad Max: Na drodze gniewu byłem skoncentrowany na samochodach, a teraz zadanie polegało na sprawieniu by czołgi wyglądały jeszcze bardziej pancernie. To było fajne wyzwanie i mam nadzieję, że gracze docenią ciężką pracę jaką włożyłem w te stalowe bestie.”

Poza kreacjami Petera Pounda, rozgrywki Mad Games to zupełnie nowy tryb post apokaliptyczny, gdzie burze piaskowe zniszczyły krajobrazy z World of Tanks Blitz. Gracze wykorzystają nowe możliwości takie jak niewidzialność, tarcze, odnawianie pancerza. Aby jeszcze lepiej wczuć się w klimat, garaż jest również utrzymany w tym stylu, mapy zyskały bardziej straszny wymiar, a dodatkowo można przystroić swoje obecne czołgi elementami halloweenowymi. Powracają również bohaterowie poprzednich wydarzeń – Tankenstein z 2015 roku oraz Drakula i Helsing z 2016. Więcej informacji o Mad Games pod adresem  https://madgames.wotblitz.com/.

Przy tej okazji warto podkreślić, że w zwiastunie typu „live action” promującym wydarzenie główną rolę zagrał polski aktor Wojciech Wachuda. Niezmiernie miło jest nam podać również statystyki polskich graczy w tytule. Mobilna wersja popularnych czołgów czyli World of Tanks Blitz może pochwalić się ponad 2 000 000 zarejestrowanych w grze Polaków. Rodacy uczestniczyli w przeszło 700 000 000 bitew i oddali więcej niż 7 miliardów strzałów!

O World of Tanks Blitz

World of Tanks Blitz to cross platformowa, mobilna drużynowa gra free-to-play MMO o walkach czołgów. Czerpiąc inspiracje z popularnego oryginału z komputerów osobistych, World of Tanks Blitz umożliwia wspólną grę międzyplatformową na zróżnicowanych smartfonach i tabletach (Android, Mac, Windows 10) oraz komputerach wyposażonych w systemy operacyjne Windows, 7,8, 8.1, 10 oraz Mac OS X. Tytuł pobrano już ponad 100 000 000 razy na całym świecie.

World of Tanks to lekkie podejście do gatunku, które nagina rzeczywistość i daje nietypowe podejście do walk czołgów. Złożone mechaniki gry, realistyczna fizyka zarówno w prawdziwych historycznie jak również alternatywnych modelach tworzą płynną rozgrywkę i taktyczne zróżnicowanie.