Na właśnie zakończonym Comic Conie w San Diego poznaliśmy tegorocznych laureatów nagród im. Willa Eisnera. Zdecydowanymi zwycięzcami są Image Comics i Drawn & Quarterly. Marvel i DC zgarnęły statuetki jedynie w mniej prestiżowych kategoriach.
Jason Aaron zwyciężył w indywidualnych kategoriach. Otrzymał dwie statuetki: dla najlepszego scenarzysty oraz za serię Southern Bastards (Bękarty z Południa), którą polscy czytelnicy mogą przeczytać w rodzimym języku dzięki wydawnictwu Mucha Comics. W jedynej mangowej kategorii drugą z rzędu statuetkę zgarnął komiks Showa: A History of Japan autorstwa Shigeru Mizukiego, którego pożegnaliśmy w ubiegłym roku.
Poniżej pełna lista nagrodzonych:
Najlepsza krótka opowieść:
Killing and Dying – Adrian Tomine (Drawn & Quarterly).
Najlepszy zeszyt:
Silver Surfer #11: Never After – Dan Slott i Michael Allred (Marvel).
Najlepsza kontynuowana seria:
Bękarty z Południa – Jason Aaron oraz Jason Latour (Image).
Najlepsza seria limitowana:
The Fade Out – Ed Brubaker i Sean Phillips (Image).
Najlepsza nowa seria:
Paper Girls – Brian K. Vaughan i Cliff Chiang (Image).
Najlepsza publikacja dla najmłodszych (do lat 8):
Little Robot – Ben Hatke (First Second).
Najlepsza publikacja dla dzieci (9-12 lat)
Over the Garden Wall – Pat McHale i Jim Campbell (BOOM! Studios/KaBOOM!).
Najlepsza publikacja dla nastolatków (13-17 lat)
Super Mutant Magic Academy – Jillian Tamaki (Drawn & Quarterly).
Najlepsza publikacja humorystyczna:
Step Aside, Pops: A Hark! A Vagrant Collection – Kate Beaton (Drawn & Quarterly).
Najlepszy komiks cyfrowy:
Bandette – Paul Tobin i Colleen Coover (Monkeybrain/comiXology).
Najlepsza antologia:
Drawn & Quarterly, Twenty-Five Years of Contemporary, Cartooning, Comics, and Graphic Novels – red. Toma Devlin (Drawn & Quarterly).
Najlepszy album oparty na faktach:
March: Book Two – John Lewis, Andrew Aydin i Nate Powell (Top Shelf/IDW).
Najlepszy album graficzny (nowość):
Ruins – Peter Kuper (SelfMadeHero).
Najlepszy album graficzny (wznowienie):
Nimona – Noelle Stevenson (Harper Teen).
Najlepsza adaptacja:
Two Brothers – Fábio Moon i Gabriel Bá (Dark Horse).
Najlepsze wydanie archiwalne – zbiór pasków:
The Eternaut – Héctor Germán Oesterheld i Francisco Solano Lòpez, red. Gary Groth i Kristy Valenti (Fantagraphics).
Najlepsze wydanie archiwalne – komiks:
Walt Kelly’s Fairy Tales – red. Craig Yoe (IDW).
Najlepsze amerykańskie wydanie zagranicznego komiksu:
The Realist – Asaf Hanuka (BOOM! Studios/Archaia).
Najlepsze amerykańskie wydanie azjatyckiego komiksu:
Showa, 1953–1989: A History of Japan – Shigeru Mizuki (Drawn & Quarterly).
Najlepszy scenarzysta:
Jason Aaron – Bękarty z Południa (Image), Men of Wrath (Marvel Icon), Doctor Strange, Star Wars, Thor (Marvel).
Najlepszy scenarzysta/rysownik:
Bill Griffith – Invisible Ink: My Mother’s Secret Love Affair with a Famous Cartoonist (Fantagraphics).
Najlepszy rysownik/nakładacz tuszu:
Cliff Chiang – Paper Girls (Image).
Najlepszy rysownik/artysta multimedialny:
Dustin Nguyen – Descender (Image).
Twórca najlepszych okładek:
David Aja – Hawkeye, Karnak, Scarlet Witch (Marvel).
Najlepszy kolorysta:
Jordie Bellaire – „The Autumnlands, Injection, Plutona, Pretty Deadly, The Surface, They’re Not Like Us, Zero (Image); The X-Files (IDW), The Massive (Dark Horse), Magneto, Vision (Marvel).
Najlepszy liternik:
Derf Backderf – Trashed (Abrams).
Najlepszy magazyn o komiksach:
Hogan’s Alley – red. Tom Heintjes (Hogan’s Alley).
Najlepsza książka o komiksie:
Harvey Kurtzman: The Man Who Created Mad and Revolutionized Humor in America – Bill Schelly (Fantagraphics).
Najlepsza publikacja edukacyjna/akademicka:
The Blacker the Ink: Constructions of Black Identity in Comics and Sequential Art – red. Frances Gateward i John Jennings (Rutgers).
Najlepiej zaprojektowane wydanie komiksu:
Sandman Gallery Edition, projekt: Graphitti Designs i Josh Beatman/Brainchild Studios (Graphitti Designs/DC).
Włączeni do Hall of Fame:
Wybór jury: Carl Burgos, Tove Jansson; wybór głosujących: Lynda Barry, Rube Goldberg, Matt Groening, Jacques Tardi.
Nagroda Russa Manninga dla obiecującego nowicjusza: Dan Mora.
Nagroda Boba Clampetta za działalność charytatywną: Matthew „The Oatmeal” Inman.
Nagroda Billa Fingera za osiągnięcia w pisaniu scenariuszy komiksowych: Richard E. Hughes, Elliot S. Maggin.
Nagroda Willa Eisnera „Spirit of Comics” dla sklepu: Orbital Comics and Games, Londyn, Wielka Brytania.
Paper Girls – Brian K. Vaughan daje czadu