Wydawnictwo Centrala zapowiedziało trzy nowe tytuły:

Hilda i Nocny olbrzym wyd.II

Hilda to dziewczynka z niezwykłą zdolnością do zjednywania sobie nawet najdziwniejszych stworzeń, które nawiedzają jej dom. Jednak gdy w środku nocy armia „niewidzialnych elfów” obrzuca kamieniami jej salon, krzycząc o „przymusowej eksmisji”, Hilda musi się sporo nagłowić, zanim spróbuje przeciągnąć je na swoją stronę. Nie chcąc stracić ukochanego domu, Hilda wyrusza w podróż, by bronić […]

Hilda to dziewczynka z niezwykłą zdolnością do zjednywania sobie nawet najdziwniejszych stworzeń, które nawiedzają jej dom. Jednak gdy w środku nocy armia „niewidzialnych elfów” obrzuca kamieniami jej salon, krzycząc o „przymusowej eksmisji”, Hilda musi się sporo nagłowić, zanim spróbuje przeciągnąć je na swoją stronę. Nie chcąc stracić ukochanego domu, Hilda wyrusza w podróż, by bronić swych naturalnych praw i odkryć, kim jest tajemniczny nocny olbrzym – jeśli w ogóle istnieje.

„Lawirując między Tove Jansson a Hayao Miyazakim, Pearson osiąga tu jeszcze większe mistrzostwo, tworząc kadry tak żywe i czarowne, jak w najlepszych, uniwersalnych komiksach francusko-belgijskich. Hilda to nieustraszona bohaterka, która idealnie wpisuje się w zniewalający folklor XXI wieku.”
-Paul Gravett, autor 1001 komiksów, które musisz przeczytać przed śmiercią.

Wydanie II, poprawione
Tłumaczenie z języka angielskiego: Hubert Brychczyński
Format: 215×300 mm
Wnętrze: kolorowe
Okładka: twarda
Ilośc stron: 40
ISBN: 978-83-63892-61-6

Krew

Antologia komiksu kobiecego

Antologia „Krew” obrazuje wielość znaczeń krwi, poczynając od jej wymiaru mitycznego (magiczna moc przypisywana krwi menstruacyjnej), poprzez symbolikę dziedziczenia, nieuchronności kontynuacji genealogicznej, ale i zemsty, przemocy, aż po bardzo konkretną konotację z cielesnym cierpieniem. Także estetycznie „Krew” dotyka wielu warstw sztuki, nie tylko komiksowej – znajdujemy tu nawiązania do drzeworytowych pre-komiksów Fransa Maseerela czy Lynda Warda, subtelność graficznego portretu, cartoonową oszczędność kreski, fotomontaż i psychodeliczne nawiązania do science fiction. Wyjątkowość i aktualność antologii leży już w samym umieszczeniu krwi w tytule, a więc i programie, realizowanym wyłącznie z udziałem artystek komiksowych: Beaty Sosnowskiej, Natalii Kulki, Marii Kadyszewskiej, Anny Krztoń, Olgi Wróbel, Agi Gójskiej, Zavki, Marty Zabłockiej, Katarzyny Kowalczyk. Zasygnalizowany tu dyskurs gender pozostawia za sobą czarno-białe przypisania patriarchalno-martyrologiczno-ojczyźniane i ujawnia, po mistrzowsku unikając dosłowności, kulturowe uwarunkowania takich kategorii, jak płeć, klasa, gatunek. „Krew” przez swoją kontrowersyjną koncepcję, a przy tym wielorakość semantyczną, oferuje niejako polską odpowiedź na niedawno powstałe feministyczne i genderowe komiksy Liv Strömquist i tak jak one i tak jak one ma szansę stać się wydarzeniem na rynku komiksowym.
Kalina Kupczyńska
Projekt okładki albumu autorstwa Karoliny Sosnowskiej.

Praca zbiorowa: .

165 x 235 mm
112 stron
kolor
okładka miękka
ISBN: 978-0-9933951-5-4

Jarmil

Debiut czeskiego autora

Świat rozpada się na naszych zamkniętych od konsumpcji oczach. Nawet w małym czeskim miasteczku. Supermarket, deskorolka, browary, palenie, hamburgery, tatuaże, pizza, selfie. Jak można bez tego żyć? Jarmil wam na to nie odpowie.
Jarmil to szybka poezja i szybka codzienność w pośpiechu, żeby przeżyć życie.
Jarmil to koktail czekania i gonitwy.
Pamiętamy już tylko kace.

Autor: Marek Rubec
160 x 270 mm
52 strony, kolor
okładka twarda
ISBN: 978-1-912278-04-6